domingo, 13 de marzo de 2011

De Sabadell a Itàlia



I després de 22 anys, segueix tan autèntic i fantàstic com sempre. De fet, Sergio Dalma ha millorat amb els anys, com el vi. Avui un concertàs, com tots els que fa, a Granollers, que ha començat a mode de pel·lícula: Via Dalma. Ha sortit l'ajudant de direcció amb la claqueta i ha donat pas a la presa que s'havia de gravar: una hora del seu últim àlbum d'èxits italians de tots els temps, una assignatura que tenia pendent des de sempre. Després de donar-la per bona (al públic no li hagués fet res que es tornés a repetir), ha arribat la segona part on ha interpretat els èxits d'aquests més de vint anys sobre els escenaris: Bailar Pegados, Galilea, La vida empieza hoy, Sólo para tí, A buena hora.... Quasi dues hores d'aplaudiments, públic en peu i ballant com el primer dia.

Un Josep Capdevila atractiu a més no poder, encantador, proper i amb aquella veu trencada que trenca l'ànima dels més forts d'emoció, encara que ells no vulguin. Sempre recomanable. Sempre únic.

MSM

Cabaret de Mitjanit


Una horeta i deu minuts. Amb aquesta estoneta que es fa tan i tan curta, les dues actrius omplen un petit escenari, d'una petita però acollidora Sala Muntaner de Barcelona amb les seves veus dolces i potents. Defensen amb personalitat i valentia una història d'amor, de gelos, de somnis, de passos endavant i en fals, de rivalitat, de llegendes i de futures promeses, d'amistat. En definitiva, una història de teatre musical acompanyada de tocs d'humor, la divertida participació del públic i una seductora veu en off (com no podia ser una altra que la de Roger Pera) que és l'amo d'aquest Midnight Cabaret on, un bon dia, hi arriba Jane a fer un càsting i provar sort com a artista. El seu somni. Allà haurà de compartir escenari amb Norma, estrella del local i dona de Mark, l'amo, la veu en off. A partir d'aquí, i només acompanyades per un piano i un saxo, les dues actrius (Maria i Marta Torras) rivalitzen per ser les estrelles de l'espectacle i per ocupar el cor d'algú més.

Una petita gran joia que repassa èxits de musicals com Chicago, All that Jazz o Copacabana, la majoria d'ells adaptats al català. Un petit gran tresor que t'imbueix en els cabarets del segle passat i que et fa desconnectar per una estona d'un món que és boig però que encara té la capacitat i la destresa de crear perles com aquesta. Totalment recomanable.

http://www.todomusicales.com/content/content/2808/roger-pera-dirige-cabaret-de-mitja-nit-en-la-sala-muntaner-de-barcelona/

MSM

Una experiencia DIRferente


Para una servidora, a quien ir al gimnasio se la antoja a estas alturas una adicción y una necesidad, probar otros lugares donde descargar adrenalina siempre está bien. En esta ocasión, y gracias al Pack Carnet Jove de La Caixa, tuve la oportunidad de gozar de una experiencia religiosamente diferente: probar un gimnasio DIR por primera vez. Y eso que hace años que oigo hablar de ellos, paso por delante e incluso me he apuntado a sus ofertas de trabajo. Sabía que era una filosofía, una manera diferente de hacer ejercicio y que tenía su peso en el sector (lo que se traduce en gimnasios espectaculares).

Y espectacular era lo que yo vi el viernes por la tarde, en comparación con mi tan querido gimnasio de mi pueblo: una entrada moderna, con cinco recepcionistas (¡cinco!), pantallas de colores donde pasaban letras anunciando horarios, promociones, etc, pantallas de plasma con videos, las chicas de los altavoces cuales "chicas Renfe" recordando las siguientes clases... Y el recepcionista que me compañó a la entrada, me explicó un poco cómo funcionaba el gimnasio y me indicó los vestuarios. Aquí se abrio el cielo: cientos de taquillas situadas en grupos, formando hileras como una biblioteca y dejando espacio en bancos donde cambiarte. Además de enormes tocadores a lo 'celebrity' con secador en cada espejo y silla. ¡Alucinante!

Cuando pregunté cómo cerrar la taquilla (necesitaba un candado que no tenía), la señora de la limpieza (creo) me acompañó a las salas de clase y allí esperaba el profesor de Body Attack con el que entablé una pequeña agradable conversación. Y tan majo fue, que me hizo una rápida visita a las instalaciones: dos salas de fitness inmensas, dos salas enormes de clases dirigidas y la más apretadita para Spinning/Cycling. Increíble. Pero más increíble fue cuando después de clase, me fui para las duchas y... a parte de que había muchas, tenían puertas, eran individuales, con gel, jabón y acondicionador en cada una. Me sentía como en un probador pero, en lugar de probándome ropa, quitándomela.

Y bueno, después de esta grata y DIRferente sorpresa que realmente me encantó, debo decir que donde esté mi querido gimnasio con sus dos recepcionistas, sus piscinas, sus salas, sus vestuarios con seis duchas sin puertas y su gente, que se quite todo lo demás.
Que por cierto, las piscinas del DIR no las vi... Señal que tendré que volver.

MSM