domingo, 7 de agosto de 2011

Diari/o d'/e una colombiana (Dia 6)


Avui dia d'aeroports. De Manizales a Bogotà i d'aquì a Medellín. Ara sí que ja sóc a la terra que em va veure néixer. Oficialment sóc una "paisa" (és com anomenen els de la zona de Medellín) que va néixer a Amalfi. Estava previst que visitéssim el poblet dilluns però no podrà ser. I no passa res. Us explico: avui hem parlat ja amb Madre Aurora, la monja que va fer tot el contacte amb els meus pares fa 28 anys. Ens ha comentat que per raons de seguretat importants no recomanen anar al poble, són com quatre hores de camí des de Medellín. Millor no anar-hi. Hi ha hagut també canvi de plans per poder veure-la a ella. I la veritat és que tantes hores de carretera jo no les he vist mai clares. I la meva prioritat és veure a Madre Aurora. Així que, "no hay mal que por bien no venga". Si als papers posa que vaig néixer allá, jo m'ho crec. Feia gràcia, però més que en fa veure la tasca que porta a terme tota la vida aquesta monja amb els joves en reinserció. A més dels records i les emocions que comporta.
De moment, demà visitem Medellín i arribem a temps per la desfilada dels "silleteros" amb les flors. Durant deu dies ha tingut lloc a la ciutat la Fira de les flors, coneguda internacionalment.

***

Hoy día de aeropuertos. De Manizales a Bogotá y de aquí en Medellín. Ahora sí que ya estoy en la tierra que me vio nacer. Oficialmente soy una "paisa" (es como llaman los de la zona de Medellín) que nació en Amalfi. Estaba previsto que visitáramos el pueblo el lunes pero no podrá ser. Y no pasa nada. Os cuento: hoy hemos hablado ya con Madre Aurora, la monja que hizo todo el contacto con mis padres hace 28 años. Nos ha comentado que por razones de seguridad importantes no recomiendan ir al pueblo, son como cuatro horas de camino desde Medellín. Mejor no ir. Ha habido también cambio de planes para poder verla a ella. Y la verdad es que tantas horas de carretera yo no las he visto nunca claras. Y mi prioridad es ver a Madre Aurora. Así que, "no hay mal que por bien no venga". Si los papeles pone que nací allí, yo me lo creo. Hacía gracia, pero más me hace ver la tarea que lleva a cabo toda la vida esta monja con los jóvenes en reinserción. Además de los recuerdos y las emociones que conlleva.
De momento, mañana visitamos Medellín y llegamos a tiempo para el desfile de los "Silleteros" con las flores. Durante diez días ha tenido lugar en la ciudad la Feria de las flores, conocida internacionalmente.

MSM

Diari/o d'/e una colombiana (Dia 5)


Dia rural donde los haya. Hem caminat envoltats de papallones i hem arribat fins el cor pur del país. Pel matí hem visitat un "arbolario", on ens han mostrat els arbres de bambú típics de la zona (guaduas) i el "mariposario"; es veu que n'hi ha moltes al país, no ho sabia. Hem caminat uns pocs metres envoltats per unes mil papallones i fins i tot una se m'ha posat al cap. No s'han deixat agafar però sí fotografiar.
I, per la tarda, hem gaudit d'unes dues hores intenses i molt interessants on ens han explicat i ens han mostrat el producte per excel.lència de país: el cafè. Hem arribat fins l'Hacienda Venecia, que posseeix més d'un milió de plantes de café per cultivar-les, on ens han explicat la història de Juan Valdez (el gran Cafè de Colòmbia), ens han passejat per les terres, entre milions de tonelades de grans de cafè, el procés. Ha estat molt interessant poder veure com treballen, la duresa de ser recollidor de cafè en valls empinadíssimes.
Ja podem dir que hem estat al cor del país. Tot un honor.

***
Día rural donde los haya. Hemos caminado rodeados de mariposas y hemos llegado hasta el corazón puro del país. Por la mañana hemos visitado un "arbolario", donde nos han mostrado los árboles de bambú típicos de la zona (guaduas) y el "mariposario", se ve que hay muchas en el país, no lo sabía. Hemos caminado unos pocos metros rodeados por unas mil mariposas e incluso una se me ha puesto a la cabeza. No se han dejado coger pero sí fotografiar.
Y, por la tarde, hemos disfrutado de unas dos horas intensas y muy interesantes en las que nos han explicado y nos han mostrado el producto por excelencia de país: el café. Hemos llegado hasta la Hacienda Venecia, que posee más de un millón de plantas de café para cultivar, nos explicaron la historia de Juan Valdez (el gran Café de Colombia), nos han paseado por las tierras, entre millones de toneladas de granos de café, el proceso... Ha sido muy interesante poder ver como trabajan, la dureza de ser recogedor de café en valles empinadísimas.
Ya podemos decir que hemos estado en el corazón del país. Todo un honor.

MSM